Tuesday, October 21, 2008

kami the movie:satu kritikan

percaya x?

ramai orang kate best..
tp aku kate mmg sungguh menyampahkan je..
aku x tngok lg pn crite ni yg sebenarnye..
tp drpd cerite siri die yg aku pnah tertengok...dh bole bajet dh..
terer x aku!..

crite2 mcm ni mmg aku x kn pg tengok kt wayang la..
cukup la sekadar kutip cd cetak yg member2 buang merate lepas tngok..
pas 2 aku plak yg buang merate bg member lain tengok..
kire dh jd crite kutipan box office aku la cm 2 agaknye..

bukan ape,aku ni bkn la baik sangat pn walaupn suka menghamparkn sejadah..
tp seronok ke tengok bdk lepas spm isap dadah,ambik ice,suke mencuri,gaduh, tengok gig terkinja2 x tentu arah..biar la cun mane pn pengacara program remaja 2..

nk kate dialog bagus x jgk..
nk kate aksi padat dan mendebarkan x jgk..
nk kate jalan crite unik dan unpredictable x jgk..
nk kate kelakar lg la x jgk..
jgn sebab orng putih buat kite pn nk ikut..


tngok orang indon,pg mesir buat pengambaran cerita pasal islam(ayat2 cinta)..
tngok orang melayu,pg eropah buat pengambaran cerita peluk sana peluk sini(cinta antara benua)...


dh percaya?

3 comments:

tiArA EmiLY said...

siyess.
best olahan ayat.
setuju 100percent!

aku xtw said...

first time bace sya x tgok tajuk posting ni..

2 kali bace, baru saye bace smbil senyum( bangga ad org sekepala)

bg saya, filem tu mcm satu tiket utk teenagers buat ap yg ad dlm movie tu. lps ni, dorg ble wat ap je, sme macam movie tu...

i'm waiting for a hero to make a change

Unknown said...

salam..setuju sgt!!
tgk iklan pun, dh tau yg citer tu merosakkan je w/pun ade kwn ckp best..
best apenye, lompat sana-sini,Astaghfirullahalazim.

Moga 1 hari nnti, mrk2 ini sdr yg mana baik dan brk.