Saturday, February 28, 2009

wow...

wow...


tak boleh blah betui...
ni dah melampau...
dah lebih dah ni...
beragak-ragak la sikit...


aku dah lame pendam perasaan ni...
makin lama makin membara dan membakar jiwa...
phewwwitt...
jiwang siot...
tapi dunia...dunia...wow...

ini bukan aku nak bagi ceramah agama...
aku ni mmg bukan orang yang patut nak bagi kuliah kat orang...
itu dah lama aku sedar dan tahu...
aku pun bukan belajar agama sampai tahap 4 senawi...
tu la...dulu abah nak antar ngaji kat maahad tak nak...
nak jugak pegi masuk mara...

tapi ini bukan satu hal yang besar pun bagi sesetengah orang...
tapi besar jugak pada aku...
bahkan lebih drpd isu politik kat Perak skang ni..
teringat aku pada kisah imam syafie...
"Aku mengadu kepada guruku Waqi'i tentang buruknya hafalanku
Beliau kemudian menyuruhku meninggalkan kemaksiatan
Dan memberi tahuku bahawa ilmu itu cahaya
Dan cahaya Allah tidak akan diberikan kepada orang yang melakukan maksiat."



kod etika berpakaian dah lama ada...
besar pun poster die...
kat mane-mane pun ada tampal dalam U ni...
tipu la kalu cakap tak penah baca...
kalau buku termo kk dengan transport process 2 boleh pulak khatam sampai 7 kali...
takkan poster etika berpakaian pun bebal sangat nak paham...
tak kire amoi tak amoi...
jejak je kaki kt fakulti ni..
tiap hari jgak la aku akan tersebut...wow...
masya allah...
dunia...dunia...

P/S: teringat ana kata-kata ustaz R*& time jalan bersama...
"apa,ingat ni fakulti bapak dia?!"stail cakap ngajuk sahabus samahah mufti perak...
kah...kah...kah...terguling...keras perut ana...wow...

2 comments:

kaum muda yakuza said...

betul2, patut perempuan kat fakulti tu pakai purdah, laki kerap org tgk

Lem said...

aik...
kaum muda pun dah pandai usha awek ya sekarang...