Thursday, November 20, 2008

Bangun Orang Timur

anak cina anak saya,anak india anak saya,anak melayu anak saya...



maka benarlah...
seandainya...

kekuatan laksamana hang tuah itu terletak di huruf 'T'nya...
kekuatan pasukan bola sepak liverpool itu terletak pada rembatan deras kaptennya steven gerrard..
kekuatan pasukan mclaren itu terletak pada pemanduan lewis hamiltonnya...
kekuatan kopi radix(mai secawan) itu terletak pada keaslian pracampuran tongkat alinya...

maka...
kekuatan orang melayu itu adalah kerana berpegang teguh kepada ajaran islam serta akhlak mulianya...
kalau mengikut perlembagaan...
orang melayu adalah mereka yang beragama islam,mengamalkan adat resam melayu dan juga biasa bertutur bahasa melayu...
memang istimewa orang melayu ni...
sedangkan orang arab pun ada yang beragama kristian...



tapi kenapa...
ada lagi mereka yang menggagungkan hegemoni hedonisme barat...
ada lagi mereka yang menggagungkan hiburan terlampau barat...
ada lagi mereka yang berkata "i sound stupid in bahasa"...
ada lagi mereka yang menentang gerakan islam...



aku tau...
kamu moden...
kamu kata kamulah melayu baru..melayu ultra...melayu super...
kamu fikir kamu holier than thou?...



saya orang melayu,tak kan lah saya nak jual kedudukan dan kepentingan orang melayu...

No comments: